celopera19

novinky

zákazník

Kamenná prodejna

FRbikes.cz shop
Suchovrbenské nám. 2724/7
České Budějovice, 370 06
FRbikes.cz - mapa

14.3.
2014

GIANT Trance 27,5 1 - TEST FRbikes.cz

 Schwara testuje na Kleti

 

Giant Trance 1 2014 je už čtvrtým strojem na středních 27,5" kolech, který se nám dostal do rukou na pořádné otestování. Tento rozměr se pro příští rok hojně rozšíří do všech oblastí MTB počínaje XC speciály, přez trail biky až po ostré enduro mašiny (výjímečně i DH stroje). Prim budou 27,5" hrát zejména v kategoriích trail a enduro (zdvihy 120 až 160mm) a právě sem spadá nový Giant Trance se 140mm zdvihu.

 

 

Novýho Trance jsme si mohli ošahat už na předváděčce Giant během dvouhodinové vyjížďky, tam jsme měli k dispozici dva karbonové dream biky Trance Advanced SX a Trance Advanced 1 oba s cenou nad sto tisíc. Na delší test nám byl zapůjčen o něco "lidovější" hliníkový Giant Trance 1 postavený na mixu Shimano XT / SLX, s odpružením od Fox a teleskopem Giant za rozumnější cenu, která se zastavila těsně pod sedmdesáti tisíci. Nový model Trance 27,5 (140mm, hlavový úhel 67°)  pro rok 2014 nahrazuje Trance 26" (125mm zdvihu, hlavový úhel 69,5°)  i náš oblíbený model Reign (26", 150mm zdvihu, hlavový úhel 67,5°). Právě s modelem Giant Reign 1 2013 jsme mohli nového Trance v testu přímo konfrontovat.

 

Naše video z testování na Kleti:

 

Podrobná specifikace Giant Trance 27,5" 1:

 

Rám

Velikosti XS, S, M, L, XL
Barva Silver
Rám ALUXX SL Aluminum, 5.5" Maestro Suspension
Vidlice Fox 32 Talas CTD Evolution, 140-120mm Travel w/ 15QR Thru-Axle and OverDrive 2 tapered steerer
Tlumič Fox Float CTD Evolution

Komponenty

Řídítka Giant Connect SL, Low Rise 31.8, 730mm
Představec Giant Connect SL, OverDrive 2, 70mm
Sedlovka Giant Contact Switch-R, 30.9
Sedlo Giant Contact Upright

Osazení

Řazení Shimano SLX, 2x10s
Přesmykač Shimano SLX
Přehazovačka Shimano Deore XT Shadow+, 10s
Brzdy Shimano SLX [F] 180mm [R] 160mm rotors
Brzdové páky Shimano SLX
Kazeta Shimano HG81 11-36, 10s
Řetěz KMC X-10
Kliky Shimano Deore XT, 38/24 w/ MRP 2x Guide
Středové složení Shimano Press-Fit

Kola

Ráfky Giant P-XC2 27.5
Náboje Giant Tracker, sealed bearings [F] QR15 Thru-Axle, [R] 135x5 QR
Dráty DT Competition, double-butted, black w/ alloy nipples
Pláště Schwalbe Nobby Nic, 27.5x2.25 TL Ready EVO Folding

Cena  69.999Kč

 

Osvědčené efektivní a citlivé odpružení Maestro pracuje se 140mm zdvihu

 

 Geometrie

Velikost (A) (palce) Hlavový úhel (B) Sedlový úhel (C) Horní trubka (D) Hlavová trubka (E) Zadní stavba (F) Rozvor kol (G) Výška rámu od země (H)
cm stupně stupně cm cm cm cm cm
XS/14.5 (37.0) 67.0 73.5 55.0 10.0 44.0 110.5 79.5
S/16 (38.0) 67.0 73.5 57.0 10.0 44.0 112.5 78.2
M/18 (43.5) 67.0 73.5 60.0 10.0 44.0 115.5 77.7
L/19 (48.5) 67.0 73.5 62.0 12.0 44.0 117.7 79.2
XL/22 (51.0) 67.0 73.5 64.5 13.5 44.0 120.4 79.3

 

Co je tedy u Trance nového?

Dá se říct, že vše. Větší kola, upravená geometrie, nové vychytávky... Na první pohled zaujme elegantní vedení bowdenů rámem a to včetně ovládání teleskopické sedlovky, press-fit střed je doplněn ISCG 05 navářkami pro montáž napínáku řetězu. Přímá montáž přesmykače je dnes standart, stejně jako post mount úchyt brzd, tapered hlavovka a pevná osa v zadu. Potěší integrovaná gumová ochrana zadní stavby před řetězem. Odpružení zůstalo - staré dobré virtuální zavěšení Maestro. Jsou zde, ale nově vyřešeny čepy, které lze dotahovat bez nutnosti demontáže kliky (chytrá záležitost). Tlumič se otáčí ve vahadlech na průmyslových ložiscích, takže lze počítat s o dost větší životností i citlivostí než u běžně používaných kluzných pouzder. Zdvih 140mm je 1,5cm větší než u starého Trance a o jeden centimetr menší než u Reigna. Co se týče geometrie (porovnáváme velikosti M Trance 27,5 vs Reign 26") horní rámová trubka se prodloužila o centimetr, hlavová trubka s úhlem 67° je o půl stupně položenější než u Reignu. Zadní stavba kvůli větším kolům delší o pouhé 3mm, celkový rozvor kol je pak o 2,4cm delší. Šlapací střed naopak o jeden centimetr klesl. Nový Trance tedy jde s dobou. Nižší, delší, položenější, tak kážou současné trendy.

 

 

Osazení

Mix Shimana XT a SLX 2 x 10 řadí rychle a přesně. Přehazovačka XT Shadow Plus je vybavena kouzelnou páčkou, po jejíž aktivaci se řetěz hodně zklidní, kolo se ztiší a podstatně se eliminuje padání řetězu. V kombinaci s vodítkem MRP 2X se nám nepodařilo řetěz shodit ani ve velmi těžkých sjezdech. Kliky XT s vhodně zvolenými převodníky 38 a 24z potěší. Brzdy Shimano SLX na 180mm kotoučích předvádí slušný výkon, který se dobře dávkuje. Jejich krátká páka výborně padne do ruky. SLXka jsou dle našeho názoru brzdy s nejlepším poměrem cena / výkon na trhu. Kola v režii Giant (který vyrábí ráfky i pro DT swiss) byla lehká a tuhá. Ráfky mají spíš XC šířku, ale přežily bez újmy i brutální Rychlebský terén. Obutí je otázkou vkusu. Schwalbe Nobby Nic 2,25" fungují dobře na měkčím terénu a jsou lehké. Do kamenitých Rychleb až moc lehké... Teleskopická sedlovka je na takovémto kole nutnost a Giant Contact Switch funguje. Díky vnitřnímu vedení bovdenu nikde nic neplandá a ovládání chodí hladce. Pro těžší terény bych ale uvítal zdvih 125mm místo nabízené stovky. Pružení je klasika od Fox. Tlumič Float CTD (climb, trail, descent) vzadu funguje jak má. Vidlice Fox Talas CTD Evolution s regulací zdvihu 140 - 120mm se oproti loňsku hodně zlepšila. Fox přešel ze vzduchového systému změny zdvihu na hydraulický, tím se snížil počet vzduchových těsnění a razantně se zlepšila citlivost vidlice. Palec nahoru. Trochu diskutabilní je použití sloupku vidlice Owerdrive 2 (dva nejlevnější modely mají klasický tapered sloupek), na který je možno namontovat pouze představec Giant o průměru 1,1/4". Špatná zpráva pro tunnery. Nicméně různé délky představců jsou dostupné a sériový kokpit se 70mm představcem a 730mm širokými řidítky nám ke kolu skvěle sednul.

 

 

V terénu

Kolo nejprve Kojc skoro celý týden poctivě testoval na Rychlebských stezkách, které nabízí vydatná stoupání, rozbité kamenité traily i Superflow plné klopenek, vln a skoků. Poté ho Schwara proháněl dva dni po svých oblíbených trailech v okolí ČB. Nakonec jsme Trance vzali ještě na Kleť (1084mnm), kde jsme ho otestovali v přímé konfrontaci s Giant Reign 1 2013 a zároveň tam natočili výše uvedené video.

Hned po prvním nasednutí jsme se na kole cítili komfortně. Kratší a dostatečně široký kokpit pěkně padl do ruky a dobře si rozuměl s delší rámovou trubkou. Trance po šotolinové cestě díky posedu příjemně stoupá, odpružení maestro funguje jak jsme zvyklí, nehoupe se a jede kupředu, stejně jako u 26". Rozdíl oproti 26" zaznamenáváme až v rozbitějším kamenitém a kořenitém výjezdu. 27,5 je daleko klidnější a snáze se převaluje přes terén. Jen si zde musíme dávat větší pozor na pedály. Škrtnout si o kamen není díky níže položenému středu problém. V opravdovém krpálu, kde jsme už museli u 26" zasunout talas na menší zdvih a tvrdě bojovat, tak 27,5 pořád ochotně stoupá, dokonce je možné jít i ze sedla bez rizika podhrábnutí, větší kolo opravdu přenese větší sílu. Když máte dostatek síly a techniku, tak se dají s Trancem vyjet neskutečně prudké věci. Výhoda větších kol se projevila též na měkkých površích, na trávě, na hrabance a v bahně. Větší kola se tolik neboří a vykazují menší odpor.

 

Z kopce

Když se kopec otočí je Trance taktéž ve svém živlu. Nízko položený střed, položená vidle a větší kola dělají  z Trance hodně stabilní stroj, který si říká o to pořádně to pustit dolů! Delší rámová trubka nabízí víc místa pro práci s těžištěm. O centimetr menší zdvih nebyl téměř poznat, větší kola ho vynahrazují hladším překonáváním rozbitého terénu. Zadní stavba se mám zdá tužší do krutu než u Reignu(pevná osa?).  Trance neztrácí na hravosti, jde hezky do vzduchu i do zatáček, jen do prudších vraceček je cítit delší zadní stavba a 26" zde působí lepším dojmem. Trance jde o něco hůř do bunny hopu a na zadní než Reign (ale s 29" to nemá nic společného). Zato v delších odkloněných zatáčkách byl znát lepší grip 27,5". Pořád sem čekal, že se to utrhne, ale Trance pořád držel stopu. Taktéž pomalé kamenité pasáže jsme zvládali s větší jistotou a s menší tendencí se zapíchnout mezi kameny. Celkově to bylo velice příjemné a zábavné svezení na velmi vyváženém biku.

Střední rozměr 27,5" nemění biking od základů, ovládání je hodně blízko klasické 26" i když testy ukazují, že 27,5 jsou o něco rychlejší. Pokud máte dobrou 26" tak pouze nová velikost kol ještě není důvod ke změně. Důležitá je též geometrie, kvalita rámu, funkce odpružení a výběr komponentů. U Giantů se povedlo z těchto ingrediencí umíchat velice chutný a zábavný koktejl. Nový Trance důstojně nahrazuje a posouvá starého Trance 26" co do XC rychlosti i Reigna co se týče sjezdových dovedností.

 

Hodně Trance za málo peněz?

Kdo by se ohlížel po něčem dostupnějším Giant nabízí další tři modely Trance na stejném rámu v cenách od 37.999Kč do 56.999Kč, které budou k vidění u nás v FRbikes počínaje lednem 2014.

Podrobné specifikace všech modelů Giant Trance jsou zde.

 

Giant Trance 3 2014 stojí 42 999Kč a bude v FRbikes připravený i jako TESTBIKE!

 

 

 Novýho Trance jsme v terénu přímo porovnali s obdobně vybaveným Reignem 1 2013 na 26" kolech.

 

Kojc poctivě testoval Trance skoro celý týden na Rychlebských stezkách.

 

Nová zpráva

Vzteklan - GIANT Trance 27,5 1 - TEST FRbikes.cz

25. října 2013

Od 17.října vlastním Trance 27.5 3 , zřejmě toho co je v testu na fotografii, má totiž kliky Sram 5 místo Shimano z oficiální specifikace. Levnější verze je ochuzena o teleskopickou sedlovku, napínák řetězu, zadní pevnou osu. Nejvíc mi chybí telesedlovka - musím časem dokoupit. V případě brzd a klik sáhl Giant k nejnižším sadám. No, mohlo to být lepší, hlavně ty brzdy Shimano M395, nicméně mých 83kg zastaví spolehlivě. Vidlice RockShox Sektor TK ( ve specifikaci je RL) - v diskuzích jsou popisovány problémy s těsností TurnKey poté, co někdo jezdil v terénu s uzavřeným lockoutem - protože jsem roztržitý, rozhodl jsem se pro radikální řešení - lockout vůbec nepoužívat. Používám nášlapy, kolo se stejně houpe jen minimálně a na jízdu po asfaltu mám přece silničku. Zadní odpružení RS Monarch R - jednoduché, bezvadně fungující - stejně jako vidle - jednou nastav a jezdi. Naprostá spokojenost. Hned při první vyjížďce po zakoupení - honem do lesa než se setmí, co na tom , že prší - mě příjemně překvapily dvě věci - tuhost zadní stavby při záběru do pedálů a úžasné schopnosti kola prudkých výjezdech. Zadní pružení vyloženě kolo lepí k zemi. Před měsícem jsem měl možnost vyzkoušet Agang Epoque (jako Patriot 27,5 ale se 120mm zdvihu) - byl to zatraceně dobrý bike - ale ve výjezdu se mi teď zdá Trance ještě lepší. Největší radost mi Trance přinesl na oblíbeném trailu podél Berounky (pro plzeňáky - Bukovec - dolanský most - Druztová - Bílá Hora) . Do ostrých zatáček jsem se vešel minimálně stejně dobře jako se svým starým HT 26´, ale přibylo mnohem více jistoty v řízení. Místo (sjezd a ostrý rozbitý výjezd bez přechodové rovinky), kde jsem se dřív vždycky zasekl, bylo náhle s trochou snahy jetelné. Kořeny ? Kde že byly ?
Skoky ? Proč ne ?
Jak jsem jen mohl tolik let jezdit HT 26´?
A kdo to vlastě vymyslel, 26´? Asi nějaká znouzectnost.
Zkoušel jsem i 29´ ale je to jako jet s kamionem, do vzduchu to nedostanete a ty rámy - jak kempinkový nábytek po obrně.
Trance 27,5 mě prostě dostal.
I když, jsou tu i nějaké stíny, pneu Nobby Nic 2.25 Performance vypadají úžasně - sundejte je a pověste do dílny na zeď, udělejte z nich překážky pro psí agility nebo je vylejte betonem a doprostřed píchněte slunečník. Určitě najdete i jiná využití těchto nepovedených pneumatik co se žvýkají jak protektor z Baumaxu a v zatáčkách přešlapují jak M. Sáblíková.
Jen zatím nevím čím mám to Nic 650B nahradit. Rád si přečtu vaše rady.
Ještě jednu drobnou chybku Trancík má, po mytí je nutno ho vždy otočit na chvíli kolama vzhůru a vylít tím malý bazének pod tlumičem ve spodní rámové trubce.
Celkově - za ty prachy, víc než dobrý, a hlavně zatímco pan Havlena ještě vaří a peče, já už jezdím! :)

Reagovat

Mauro - Hmotnosť?

13. června 2014

Zdravím, Giant v oficiálnych materiáloch neuvádza hmotnosť, na predajni tie 27,5ky náš obchodník ešte nemá. Dúfal som, že sa dočítam v teste, koľko je skutočná hmotnosť, prosím Vás? Vďaka! Bikom v hore zdar :)

Reagovat

nahoru
TOPlist