17.3.
2017
Giant TCX SLR 2 2017 minirecenze
Na jaro/zimní radovánky jsem si pořídil nejlevnější TCXko z nabídky Giant, tedy cyclocrossový stroj Giant TCX SLR 2. Kolo který se dá použít na silnici i do lehčího terénu, je pohodlný i na celodenní výlety i na dojíždění do práce.....
Na první pohled je Giant TCX silnice s beranama. Na druhý ovšem zjistíte hodně rozdílů oproti silničnímu kolu. Kotoučový brzdy, pevný osy, širší pláště se terénním vzorkem, široká vidle...... Je to tak GIANT TCX je určený na cyklokros a nebo ho můžete použít jako rychlý gravel bike s karbonovou vidlicí na kterým se dá projet i lesní cesta nebo polnačka a přitom vás nemrzí, když jedete kilo po silnici. Za měsíc jsme spolu najezdili bezmála tisíc kilometrů kolem komína a to kolo mě hodně baví. Jede poměrně rychle po silnicích jakékoli kvality a nemusím se s ním bát i po lesní pěšině nebo ve sjezdu po rozmlácený asfaltce plný děr a štěrku.
Rám je s top slitiny Aluxx SLR a v kombinaci s D sedlovkou je i příjemně pohodlnej a tuhej což zaručujou i pevný osy na předku a zadku.
Hned v úvodu jsme poladili pláště a to výměnnou za užší a s jemnějším vzorkem Maxxis Raze 700x33, volba se ukázala jako dobrá. Pláště jedou líp na silnici než originály a v terénu mají pořád dobrý grip.Tunning proběhl i v nalazení převodů. Pro gravel užíti jsem nasadil do předu menší převodník 34z tedy převodníky 46/34 místo 46/36, vzadu řadí jedenáctka v rozsahu 11-28, tyhle převody mi připadaj aspoň trochu lidský. Na sucho a silnici mám připravený pláště Vittoria Cross EVO XN II 31, který ještě líp uhání po cestách všeho druhu.
Kolo bych doporučil pro lidi co se nechtěj jen vozit po pěkných silnicích a hltat kilometry, ale občas zahnou i na pole nebo do lesa, kde si cestu okoření.
Za mě za pěknou cenu hodně muziky. Posudte sami.
Ultralehký hliníkový rám navržený podle současných trendů v cyklokrosu je precizně svařen z naší nejlehčí hliníkové slitiny ALUXX SLR. Asymetrické zadní vzpěry zvyšují tuhost rámu a zlepšují jízdní vlastnosti, pro vyšší komfort je tu karbonová sedlovka D-Fuse ve tvaru D. O vysoký brzdný účinek za všech okolností se postarají kotoučové brzdy, nechybí pevná osa vpředu a nově také vzadu (obě mají průměr 12 mm) ani vnitřní vedení bowdenů. Novinkou je na rámu skrytý zámek sedlovky (stejný jako u TCX Advanced Pro). Vyšší model TCX SLR 1 je vybaven celokarbonovou vidlicí se sloupkem OverDrive 2, nižší model má karbonovou vidlici s hliníkovým sloupkem OverDrive.
- RÁM: ALUXX SLR Aluminum
- VELIKOSTI: S, M, ML, L, XL
- VIDLICE: Advanced Composite, hliníkový sloupek OverDrive
- BRZDY: TRP Spyre, mechanické, páky Shimano 105
- KLIKY: FSA Omega, převodníky 46/36
- PŘEHAZOVAČKA: Shimano 105
- KOLA: Giant SX-2 700C, 12mm pevné osy
Výběr velikosti a geometrie
Uvedené hodnoty jsou pouze orientační. Doporučujeme výběr velikosti konzultovat u vašeho autorizovaného prodejce Giant / Liv a velikost rámu si před nákupem kola vyzkoušet.
XS | S | M | ML | L | XL | ||
---|---|---|---|---|---|---|---|
A | Délka sedlové trubky (mm) | 475 | 500 | 525 | 545 | 555 | 565 |
B | Úhel sedlové trubky (degrees) | 74,5° | 73,5° | 73,0° | 73,0° | 73,0° | 73,0° |
C | Délka horní trubky (mm) | 515 | 530 | 545 | 560 | 575 | 590 |
D | Délka hlavové trubky (mm) | 115 | 530 | 545 | 560 | 575 | 590 |
E | Úhel hlavové trubky (degrees) | 71,0° | 71,0° | 71,5° | 72,0° | 72,5° | 72,5° |
F | Fork Rake (mm) | 50 | 50 | 50 | 50 | 50 | 50 |
G | Trail (mm) | 72 | 68 | 65 | 62 | 59 | 59 |
H | Rozvor (mm) | 1008 | 1014 | 1019 | 1030 | 1040 | 1055 |
I | Délka řetězové vzpěry (mm) | 430 | 430 | 430 | 430 | 430 | 430 |
J | Bottom Bracket Drop (mm) | 60 | 60 | 60 | 60 | 60 | 60 |
K | Stack (mm) | 526 | 540 | 556 | 572 | 589 | 603 |
L | Reach (mm) | 369 | 370 | 375 | 385 | 395 | 406 |
M | Výška rámu od země (mm) | 758 | 758 | 803 | 821 | 832 | 843 |
N | Šířka řídítek (mm) | 400 | 400 | 420 | 420 | 440 | 440 |
O | Délka představce (mm) | 80 | 90 | 110 | 110 | 110 | 120 |
P | Délka klik (mm) | 165,0 | 170,0 | 172,5 | 172,5 | 175,0 | 177,5 |
Q | Rozměr kol | 700C | 700C | 700C | 700C | 700C | 700C |
Tohle na něm, ale raději sami nezkoušejte!
Kojc, FRbikes.cz