celopera19

novinky

zákazník

Kamenná prodejna

FRbikes.cz shop
Suchovrbenské nám. 2724/7
České Budějovice, 370 06
FRbikes.cz - mapa

6.4.
2017

Mallorca - takový to silniční šlapání.

Letos jsme se v polovině března vydali za teplem na Mallorcu našlapat pár kilometrů před sezonou. S sebou nás vzali kamarádi, který tu už párkrát byli a tak jsme nemuseli nic řešit, stačilo jen sednout do letadla a letět. Tak proč ne, že.


Mallorca , je ostrov náležící Španělsku, největší nejen z Baleárských ostrovů, ale také největší ostrov Španělska. Leží v západní části Středozemního moře ve vzdálenosti přibližně 200 kilometrů od Valencie, Barcelony a Alžíru. Rozloha ostrova činí 3 648 km², je 110 km dlouhý a mezi 60 a 90 km široký.

Příprava na odlet byla snadná. Sbalit zavazadlo, vzít potřebný elastický oblečka na kolo, přilbu a vyrazit. Odlítáme z Vídně brzy ráno, takže spánek se nekoná a v před desátou dopolední jsem na hotelu. Hotel Bahia de Alcudia ve čtyřhvězdě s polopenzí jsme vybrali v městě Alcudia na severu ostrova. Má kolárnu i s montážním stojanem a základním vybavením, což při denní údržbě biku potěší.

Chvíli po příjezdu na hotel jdeme do půjčovny kol, kde máme rezervovaný silniční stroje na www.huerzeler.com/. Vše jde řešit přes jejich rezervační stránky a probíhá to bez  problémů, krom toho , že tu krom nás je asi polovina německa..... a tak si chvíli zkracujeme v přilehlé restauraci. Na výběr je z několika půjčoven, Huerzeler.com patří k větším, má na ostrově i více poboček a tak jsme vybrali tuhle. Bereme kola značky Centurion na Ultegře, někdo v hlíně někdo v karbonu, výbava je stejná, karbon je o něco dražší. Cena cca od 130eur na týden. Výhoda tohoto způsobu je, že letíte jen na lehko, bez krabice a když se na kole něco rozbije, stačí jen zajet kdekoli na ostrově do půjčovny a ihned vám vše opraví, vymění. Pokud letíte více než na týden, vychází levněji mít svoje kolo. Nevýhoda je, že jezdíte na levnějším unifikovaným kole, musíte si nastavit posed a podobně. Ale těžko na cvicišti, lehko na bojišti.

První den dáváme jen seznamovacích 50km sadama citronovníků a pomerančovníků, po noci beze spánku a pár pivech docela haluz:). Další dny vyrážíme na Cap de Formentor nejsevernější výběžek ostrova, kopce Sant Salvador, Puig de Randa, dáváme i část nejvyššího kopce Piug Major 1445m.n.m., kde je vojenská základna a až na vrchol nelze vyjet. A samozřejmě nevynecháme ani legendární sjezd a výjezd na Calobru. Podaří se nám namotat kolem 800km, někomu z výpravy i tisíc.Ježdění je parádní. Vyrážíme vždy v 10h dopoledne, kdy je něco kolem 18C a jde jet v krátkým jen se záložní šustkou v dresu. Jedeme většinou na první bod pohromadě, na místě si dáme občerstvení a pokračujeme  po skupinkách či osamoceně, dle tempa a chtěný kilometráže, dále. Přijezd na hotel mezi 17-18h, takže je na všechno času dost. Silnice jsou ve skvělým stavu a řidiči aut více než ohleduplní. Samozřejmě blbci jsou všude, ale většina řidičů jede ochotně za vámi a až si když jsou 100% jistí, předjíždí. Dokonce i na kruháči spomalují, když vidí přijíždějícího cyklistu. O to mám větší šok při jízdě po domácí půdě po návratu :(.

Klesání i stoupání z Calobry je zážitek - 9,5km, 7%.

Samostatná kapitola bylo hotelové stravování. Polopenze, kde se stoly prohýbaly a personál vždy s úsměvem stále doplňoval. Našli jste tu od těstovin, ryb, ovoce, zeleniny i sladký tečky vše co si dovedete představit. U večeře jsme trávili minimálně hodinu totálního jídelního masakru, což bylo po celým dni ježdění přímený, ale i tak nás mrzelo odcházet od všech těch dobrot :o)

Celkově tenhle výlet doporučuji ideálně  v březenu či dubnu, kdy se tu dá jezdit v krátkým, teploty kolem 20C a je tu velice přijemně. Vdubnu už se dá slušně jezdit i doma a tak ani znovu nabytou formu neztratíte. Profíci na Mallorcu lítaj přes celou zimu, ale ti už v březnu závodí a to my přece neděláme.

A na kolik to vyjde? Letenku s ubytováním v hotelu včetně polopenze a transferu z letiště lze sehnat kolem 11.000kč (Student Agency). Půjčení kola cca 3700kč/týden. Dohromady tedy zhruba 15000kč za týden na osobu.

Odstup 1,5m se tu opravdu dodržuje.

 

Nejnáročnější švih jsme si dali na Calobru přes Bunyolu směrem na Lluc. Celkem 157km a 2800m převýšení.

 

 

 

nahoru
TOPlist