celopera19

30.11.
2018

Budějcký Gruppen Ride

Po dlouhých domluvách a hrdinských řečích konečně ladíme datum a plánujeme hromadnou vyjížďku na sobotu 24.11. Datum máme, teď co pojedeme, návrh je že vyrazíme direktivně směr Kluk od bazénu v Budějovicích, tam pojezdíme pár trailů, dáme nějaký pivko, buřty a vrátíme se zpět přes Fritschovu stezku plus s překvapením v podobě kolmáku ze skály. Tak jo!

Jarda se Standou v pátek ladí kolmáky přičemž jeden fakt krutej, který jsme chtěli mít jako překvapení ve stylu – si nahoře, tak to musíš sjet haha! Jiná cesta dolů totiž nevede. Pak kluci zalítnout ještě na Kluka, z kterého hlásí sníh, mokro a brutální vlhko. Nevadí, bude sranda!

Sobota ráno, docela fajn počasí a scházíme se u bazénu v počtu asi 18 lidí, což docela jde a je to tak akorát. Posilujeme se hned Slivovicí z placatky a nějaká ta bylinka taky hoří. Nakonec nás Schwara ukecává abychom to jeli nejdřív přes Fritschovku a pak až na Kluka, necháváme se tedy přemluvit a vyrážíme směr Boršov. Po 8km dlouhém přesunu po áčku přijíždíme do DirtPark Boršov a párkrát se zhoupneme na boulích, potom přichází krátký sjezd a následně brutální výjezd a už stojíme na zřícenině hrádku, kde mimo jiné máme vyjetý další super pruťák! S Jardou sjíždíme jako první, ladíme kameru, foťák a už přijíždí první střelci. Dneska to fakt klouže, jakože hodně. Vidíme pár krásných průjezdů a dost pokusů ve stylu Kamikaze, smějeme se dost!

No nic, nasedáme na kola pokračujeme vstříc Fritschově cestě, což je pěkná pěšinka kolem řeky, technika do kopce i z kopce, dneska trošku vlhko a nechceš padat doleva hehe. Pěkně si to jedem, s Bobem dáváme špurty do kopce, protože dneska sviští na XC, pěkně zakyselit nohy! Prokládáme to kořalkou a čajem s rumem až přijíždíme na další pruťáky. Dvě varianty, první lehčí přes dva šutry a druhá těžší přes skalku, šutr a závěrečny dropík do strašnýho speedu. Někdo dává lehčí, my jdeme na těžší, první pokus zahazuju kolo, Rybíz taky trefuje pařízek a ukazuje svůj akrobatický um, za který by se nestyděl nejeden gymnasta, ale nakonec repete a odjíždíme to na pohodu, smějem se a pokračujeme dál.

Další zastávka je již zmiňovaný sjezd ze skály, který jsme vyhrabali začátkem roku po Schwarovo narozkách ve strašný kocovině. Tak to omrkáváme, kluci to moc pěkně vyhrábli a asi třetina lidí jde nahoru si to sjet. Je těžký se tam vyškrabat, ale odměnou je pěkný výhled a cca půl minutový sjezd s převýšením dobrejch 70 metrů na asi 200 metrech hehe. Tak jedem, dneska dobrej povrch, drží to jak přibitý. Začíná se do plných brzd, zatáčka, traverz a příjezd k nejprudší části do zatáčky kolem skály v úplným kolmáku! Dávají to i kluci na XC kolech, fantazie! Dávám highfive, že žijem a pokračujeme směr Vrábče. Tam se kýblujeme k Adéle na zahradu, čímž jí děkuju! A rozděláváme oheň, dáváme špekáčky, kávu, čaj, piváky, rum, slivovici, třešňovici a zase hoří bylinky. Prostě klasická vyjížďka!

Balíme saky paky a svištíme směr Kluk, cestou berem gruppu na moc pěkný sjížděcí šutr s docela zajímavým nájezdem, kdo chce si ho ojede, balíme to a jedem dál. Další zastávka je cca 8 metrovej přescesťák, kde Schwaru hecujem ať to zaskočí a uděláme si společnou fotku. Schwara se nenechá moc překecávat a jde na to! Všichni řvou, fotka super a míříme směr haberský vrch. U vysílače kluci schovali kartáč piv, takže přijíždíme nahoru a dáváme si piváka a zase nějakou tu kořalku. Pak už konečně jedeme na start prvního trailu. Ten je plný malých skůčků, nějaká klopenka, odkloněný pasáže, za mokra čistá euforie! Dáváme ho 2x a pokračujeme na DH trail a dál na trail co jsme vyhrabali se Schwarou. Potom překonáváme bordel po těžbě, napojujeme se na další trail a dojíždíme ke skokům, trochu pohopsáme a svištíme dál, teď směr Budějovice. Bereme to po turistických a nakonec po áčku, kde uděláme peleton a já s Márou děláme mašinky. Dojíždíme do Pizzerky v Litvínovicích a už klasické zhodnocení všeho, jídlo a hodně piv. Díky tomu, že přijíždíme se stmíváním tak končíme i v hospodě relativně brzy a kupodivu nikdo neztratil GoPro nebo nikoho skoro nepřejelo auto!

Těším se na další společnou vyjížďku a připravíme toho zase víc!