celopera19

FRbikes.cz - mapa

10.8.
2016

Kája ve Španělsku - aktualizace 1.9.

20.6.  2016 Kája, který nám pomáhá v shopu odjíždí na tři měsíce do Španělska. Čeká ho cesta kamionem do Barcelony a pak bike trip cca 2500km Španělskem. Šťastnou cestu!  V tomhle článku vám budeme přinášet aktuální informace, kde se Kája vyskytuje a přidávat fotky a komentáře z jeho dobrodružný cesty. Karel zvolil nekompromisní setup, pevný 26" dirt kolo s 1x9sp převodama a mechanickýma kotoučovkama kvůli servisovatelnosti na cestě. Jinak zůstalo vše více méně stejné jak na něm odjezdil pár sezón. S sebou bágl cca 6kg, hamaku na spaní, karimatku  a spacák.

Komentáře k fotkám budeme vkládat v původním znění, bez cenzury. Né všechny ovšem lze zveřejnit :) .Vše je v původním znění, posláno z telefonu a z terénu, proto omluvte kvalitu textu :)

.....Industriální zóna v Německu lidi šli do prace a nechápali

....dneska tak 40 už a předchozí 2 dny po 70 cca nemám jak to počítat ale jedu celej den.... Je to zajimava zkušenost nejhorší byl první den jsi ze všeho vyndanej....

Hele kazdymu řeknu hola a usmeju se a je to v pohodě lidi by si povídali ale rozumím hovno ted sem potkal němce co jedou do madridu....

Jj ted sem týden u jedny hipizacky je to tu super....Je ji tak 60 ale umí 4 jazyky a je fakt dobra hodně toho vi.....
Můj domov

A kudy Káje jede?....hledej Fredes,vallibona, boxiar a jedu do morella.

11.7. výjezd ve 4h ráno z 1000mnm, test světel.

I se mi zjevila panna Maria na vrcholu

Jinak zatím plán vypadá ze dojedu do Granady pokusím se o Sierru Nevadu a pak nejakej wwoofing a z Málagy letecky zpátky to nepojedu a když tak ne cely ale vlak je drahej jak letenka skoro

Ono s nájezdem kolem 50-70km za den to nestihnu chci tu zažít i jiný věci než bolest

Včera ráno jsem dojel do mosqueruela městečka v 1450 nad morem dal sem si tam snídani opravil "pomalej" defekt nakoupil a zneužil na obecním úřadě zachod

Sem jen 8 km do vesnice hledám obchod a ptam se nějakýho kluka kde to je a nakonec sem skončil u něj doma me pozval ze si mužů nabit mobil a jeli jsme na vejlet s jeho tatou, nakonec u nich snim večer jim pomuzu se zahradou pestujou organic a chtějí rozjet nějaký projekt.

Dostal sem oběd a jeho táta se mi lamanou Španělsko - angličtinou snažil udělat hodinovou přednášku o změně klimatu

Pak jsem jel do Linares de mora dalšího krasnyho městečka, tam sem si schrupnul u kostela protože sem byl unaven z brzkého vstavani

Večer jsem dojel do rubielos de mora a po 2 pivech to zalomil hned za městem

16.7. 2016

Predevcirem sem vyjížděl od těch lidi, trochu sem to pohrotil a jel od 10 do pul 10 s 1h přestávkou dal sem určitě pres kilo.Včera flakarna u přehrady dopoledne a odpo slabých 50 ale kopce kopce, nohy me bolely z minulyho dne.

Včera ráno krátký pěší výlet rezervaci v kanonu a koupacka u jezera pak slušný výjezd po sotce názoru a návštěva vesničky mezi skalama kde bylo koupání v perejich, pecka dal už to jen bolelo.Vesnice je Sot de Chera a pak sem jel výjezd do Chera nádherný serpentyny (teda nádherný byl to bylo na silničce bez nakladu). Za celej den v horách krom vesniček který jsou 20kn od sebe nepotkas třeba ani auto..... Po 4 dnech už te to sere....A španělský umím asi 10 slov

17.7.2016

Jinej frajer ...Bylo mu tak 60....Jeho první vyprava! Má na to 3 měsíce. Řeknu 8.000-10.000Km?!

Jedu do Yecla už jen 100km jel sem 50km zajizdku do kempu a chtěli za noc 22e tak sem spal v lese a jel jinam ted chlastam v nějaký vesnici u řeky se spanelema.

Kemping není legální ale proti hamace nikdo nic nemá .Jen si musíš dat pozor na soukromej pozemek jít tam az za pozdnino večera. Jídlo jim hlavně pon co tomate bagety s olivacem a rajcetem místní klasika.

Prikusuju k tonu sejra. Vaření moc nedavam. Pak občas koupim musli a jednou za dva dny kuskus s lusteninou.

Kájovo dnešní nocležiště pod mostem :-)

18.7.2016

Singktrek asi 500m ale potesil.  Bodláky všude nechces jít ven. Njn jedes 100km asfalt a pak tohle ti to neda.
A dneska to někde zapichnu za městem a pojedu zas ráno. Mám 90km na 2 dny zadnej spech.

19.7. 2016

Dneska sem vyjel v pul 8 dal cca 50 a ted nemám do dělat ve městě nikdo muzeum zavřeny a je vedro tak sem šel na pivko.
No mám to 40km tam mám sraz s jedním typkem co organizuje festak na kterého bych rad zajel a druhej den to mám 30km na další wwoofing. Yecla budu tam 10-14 dni a dělat podobný věci co u ty paní, pernakultura atd. Pak si necham 20 dni na to dostat se do Sierra Nevady a přejet ji do Granady pak me čeká ještě 25 dni v komunitě pod Sierrou taky permakulturu jsou tam téměř soběstačný dělají to na vysoký urovni.

20.7.2016

.....úplná Nevada sem dal nočních 30km a ráno krajina jak z jiný planety. To byla sranda včera tma nikde nikdo a najednou 7 světel za tebou, ale nic neslysis, sem nechápal napřed a pak me z kopce predjel peleton ziletek muhaha....bylo tak 23h.....Do toho všude blikaly vetrniky (elektrárny) ale viděl si jen světla asi tak 50, to bylo dost psycho.

21.7.2016

Koupacka v bazénu  pak pivanko a  už se prasilo od kocaru. Občas písku ze me to zastavilo. Ted jsem v Yecla. Čeká me 14 dní wwoofing.

23.7.2016

Pohoda makame 5 hodin denně různý práce. Pak siesta. Jsem tu s belgičanem a 2 holkama z britských ostrovu. Šéfuje tu Justo, je mu 45let, bárák stavěl 15let z kamene.

Je hustej  dělá i sochařství rozumí zemědělství atd učil nás péct chleba a zítra budem prej dělat kozí sýr ráno sme dělali mandlovy mléko z jeho vlastních mandlí.....jedna holcina tu umí spanelsky tak se domluvime pres ni a já se snažím podchytit co nejvic. Máme společný pokoj s ostatnima spolubydlicima pan domácí ma svůj. Ale já spim před domem v hamace. Protože je venku v noci chladněji a už sem si nějak zvykl,všichni jsou v poho.

28.7.2016

Monte Arabi je místní magická hora jedna se o kamenný monolit s jeskyni který se říká katedrála. Jsou tam malby z pravěku ale bohužel to není přístupný veřejnosti probíhá tam archeologický výzkum. Je to asi 15 km od Yecla. Nahoru jsem kolo napůl vedl napůl nesl něco se dalo vyjet.Pepa Dresler by se vyblbnul uplnej  Moab..Nahoře jsem přespal a užil si krásný pohled na hvězdy. Rano chvilka kochani jóga a pak sjezd dolu druhou stranou kterej mi udělal radost parádní technika po kamenech nic nezvladbutelnyho na ht. Pak jsem sjel do Yecly.

Kája se ale krom cestování věnuje i oblíbenýmu kuchařskýmu řemeslu. Takže rychle do chlívku vyždímat kozu a hurá na sýr alá Kája.

Čerstvý kozí mliko se uvede k varu v momentě kdy začne penit  se přidá citronová šťáva aby se srazilo. Pak se stáhne oheň a nechá par minut dojít. Pres uterku se srazenina oddělí od vody a hmota se da do formy na sýr. Cca hodinu se zatíží aby se přebytečná voda vytlačila. Pak sýr leží 2-3 dny a může se jist. Může se nechat dyl ale tohle je metoda ba čerstvý sýr od Hare Krisny. Citronu jsme použili 20 polevkovych lzic na 6.5l mléka.

5.8.16

Karel se pomalu loučí s svým dočasným obydlím a vydává se opět na trip.

Dneska odjely buchty včera jsme spali s panem domácím v jeskyni, večer vinko ráno čaj. Parádní rozlucka. Plán je jet do Granady cca 8 dni pres jedno pohoří,Mela by tam bejt voda a lesy.

10.8.2016

Kája je opět na cestách. Po lehkých zdravotních problémech je v sedle a míří přes Sierru Nevadu.

...tak mi to vychází do Granady 400km a 7 dni

Dneska buřina,  musel sem se schovat na chvilku a pak sem jel na fatbiku :). Pojedu na pohodu když tak tu Sierru zkratim.  Da se to v pulce pretraverzovat a jet druhou stranu zpět. Ztratil sem 5 dni čas m+ trochu tlači.......další wwoofing mám od prvního září.

13.8.2016

Jsem tuhej dneska sem jel z 750 do 1600 a jel jeden 16 km sjezd.Jinak jsem jel včera do Riópar a pak Sijes,kempil někde za městem v hezkým parku i s koupáním a pak vyrazil do hor, ted jsem v Hornos,Je to tu úplně jiný spousta vody lesy zvířata, kempy nocoviste a bivaky, mysli tu na turisty celkové dobrý pocit z Andalusie,Pohoří je Sierras de Seguras (snad to píšu dobře) nejvyšší vrcholy kolem 2000m

14.8.2016

Dneska sem mohl jet 13.5 km terénem ale nejel jsem, včera mi to vzalo hodně sil a bylo pozdě a já mel malo vody, aspoň sem dorazil včas do kempu a dam trochu nabit mobil.Není to tu prdel 5km trailu je OK a pak se zamr... nebo zacnes bloudit a dost te to nalomi psychicky. Je to jiný v horách jsi sam lidi tu nejsou. S vodou neriskovat do terénu se pouštním jen když mám 3l vody,S tím vim ze vydrzim 3-4h,Vezu 2-3l furt.Zásadní věc je nabrat vodu večer na noc běžně pres noc vyzahnu litr az 2 ještě když chceš uvařit,Neni nic horšího než ráno začít suchej,Řekl bych ze je to dost zásadní i pro regeneraci, když dost piju i v noci ráno se jede lepe.

Dneska sem jel z 600 do 1300 a vůbec mi to nepřišlo, půlku sem jel s nějakým Španělem na xcku co jel jak s hnojem k autu a po 4h jízdy byly výhledy a to už ti uteče se furt kochas....Ten španěl si myslel dneska ze nejsem normalni  ze jedu z Barcelony do Granady

Výhled na druhou stranu hor a vzadu se rýsuje Sierra Nevada (snad už)

Včera sem mel trochu krizovku,Už sem nemohl tak 2h fyzicky a pak už bojovala i hlava sem nemohl najít pěkný místo na spaní tak sem prositej jel ještě 10km navíc,Ale pak sem našel a byly v noci úžasný hvězdy tak sem se zas srovnal

16.8.2016

Cesta do Granady 60km poušti bylo náročný Predevcirem byl sem hodně unavenej a druhej den 85km dal sem si do těla viz dres,Večer sem potkal nejakyho  hipika  a tak sem s nim šel na sraz místních "umělců" dali mi něco jídla ale pak začalo pršet a já hodinu hledal plac na spaní, ráno pršelo mel sem ale plachtu tak OK, dneska se flakam po městě a odpocivam,Jinak to jídlo je místní klasika churos (cti čuros) s čokoládou je to tradiční nedělní snídaně je to smažený a strašně dobry.

18.8.2016

Kája se vydává na Transnevada trail - ridewithgps.com/routes/5795173

Started in: Güejar Sierra, Andalucía, ES, Distance: 301.7 mi, Elevation:+ 41687 / - 41628 ft, Good For:Cycling, Mountain biking

......furt se nemuzu rozhodnout jestli je uzasnej napad nebo nehorazna .......

Cus první den skoro za mnou nastopano hrozne  moc. Ráno hned rozcvicka z 800 do 1800 hh,Převody stačí jen tak tak jedu dost silove, ale všechno sotolina a krásný hory.

25.8. 2016

Tak abych shrnul trochu tu Sierru Nevadu. 17. Srpna jsem se večer přesunul z Granady do La Zubia.Což ke aglomerace nejbliz k Sierra.Přespal sem v lesejku a ráno me čekala rozcvicka do Cumbres Verdes bylo to 4km a 400m výškových naložený s jídlem na 4 dny jsem si dal.Pak jsem jel dalších 650 výškových metru az do 1800m takže hned první výjezd který mi zabral 4h mel 1000m. Po sklesani k potoku jsem dal koupacku a pokračoval zase pres kopec do Guejar Sierra.Zde jsem ještě něco malo dokoupil a pak večer jel 8km do kopce hledat spaní který jsem našel v kempu v údolí v 1700m. Celkem jsem první den dal 2000m nahoru a 50km.Bylo to krutý a druhej den jsem to sakra cítil. Rano jsem se vyšplhal do 1900m a přehoupl se do jiného údoli. 2. Den nebyl tak náročný a dojel jsem do vesničky Lugros.

Tam jsem dal pivko, tapas a zalomil to v turistickém odpocivadle pod městem. Ráno jsem přejel do vedlejší vesničky cca 8km a posvacil něco pečiva z pekárny nez jsem se vydal opět do hor. Tahle etapa byla moc pěkná a vedla skoro cela v 1500-1700m s krasnyma vyhledama. Jelikož jsem mel čas a ještě něco sil nadjel sem si cca 10km za další etapy a spal v 1800m na 2. Nejvyšším bodu 77km etapy číslo 3. Jelikož sem cítil značnou únavu, tak sem se rozhodl tuto et. 1860m převýšením rozdělit. Tak i tak po 4 dnech bylo nutné dokoupit jídlo. Ujel sem teda 50km jako ostatní etapy, což je s naloženým kolem zhruba denní limit co se da ujet v horách. Přespal jsem v zóně pro volný kemping i se záchody (moc chvalim) a rano sklesal 8km a 350 drahocenych m dolu. Po nákupu s blbym baglem znovu do kempu a pres poledne jsem se jen futroval a spal abych nabral trochu sily. Cítil jsem se úplně bez energie po 4 dnech jízdy az do konce sil se projevuje únava z 1.5 měsíce na kole a já sotva chodim. Večer se z toho dostávám a dojizdim 20km do 2000m.

Je te to jen tak tak dokončuji et. 4 a pokracuji (skoro už jen pěšky) par km et.5 abych přespal v Refugiu. Je to malý bílý domek. Venku jsou prasata tak jsem za něj rad. Rano vstavam v 6 a čekám na vychkd slunce.Krása. Pak jedu dal a v 9 už jsem na vrcholu co se v překladu jmenuje SUP. 2464m a zatím můj rekord. Pohled na všechny strany naprosto dech beroucí a travim tu hodinu a taky svacinu. Dal už je to traverz co vede cca v 2200m krásná krajina a občas to k drnca. Po cca 35km konci tahle etapa nad vesnickou Laroles která patří k Alpujarras a usiluje o zařazení do UNESCO. Zde se potkavam s Jorgem který me ubytovava u svého kamaráda. Zde nabiram sily na další a nechci říct poslední misi do hor. Celkem sem z La Zubia ujel 280km a nastoupal 7500m což povazuji jako můj životní výkon.

29.8.2016
Po 6 dnech se Loučim s Jorgem a jedu zase do hor vstříc Mulhacenu

Tak kde ten kopec máme?

1.9.2016

Cuus jsem v 2700m davam pauzu je tu kosa.Jsem v dlouhym. Pauzicka a do 3400m na horu Veleta pak vecer v 3000 spani v refugiu a Mulhacen pesky kola tam nesmi :( Daval jsem od 2 pauzu v refugiu 3050m je to dost narocny. Ted jsem jel na Veletu na lehko a otocil to litaj tam blesky,prespim a uvidime zitra. Pic Zdravim z Mulhacnu! Je to tam :) Zdravim z Mulhacenu! Je to tam :) Cus tak jsem vcera zdolal na biku i Veletu..Pak 2h sjezd a ted uz jsem na farme u Orgivy..Meni tu net takze fotky az pojedu do mesta.