12.3.
2016
SUP X-ROAD TEAM ISSUE
Na testování se nám od značky Superior naskytla novinka pro letošní rok SUP X-ROAD TEAM ISSUE . Jedná se o takového křížence mezi silničkou, trekingem a cyklokrosem čili dnes prakticky nová ketegorie s názvem gravelbike. Tento model je k mání ve dvou hliníkových a dvou karbonových variantách v ceně od 32.990 do 74.990 Kč.
V sériovém provedéní má SUP X-ROAD TEAM ISSUE černou barvu s červenými detaily.
SUP X-ROAD TEAM ISSUE je osazen sadou Shimano Ultegra 6800, hydraulickými brzdami Shimano BR-RS685 se 140mm kotouči. To vše na karbonovém rámu Carbon Road Race CRB s vidlicí Full Carbon UD. Zapletená kola DT Swiss R23 Spline Disc s pevnými osami dodají kolu na lehkosti, tuhosti a potěší i při montáži a demontáži kol. Pláště jsou v originálu použité Schwalbe G-One EVO 700x30C, přičemž lze kolo osadit plášti od 25 do 35mm což koresponduje z myšlenkou jeho využití jet cestou všech druhů od silnic přes rozbité šotoliny. Pohon přenáší kliky Shimano Ultegra 6800 50/34T a kazetou 11sp 11-32z s kterou se nemusíte obávat žádného kopce. O pohodlí vašeho pozadí se postará sedlovka FSA K-Force Light SB25. Celkově je kolo velice dobře osazeno a v porovnání cena/výkon těžko nejdete konkurenta.
Výrobce o X Roadu píše:
Nové modely z řady X-Road jsme navrhli pro všechny cyklisty, které vábí rychlost silničního kola, ale zároveň se nechtějí vzdát svobody při vybírání trasy, kterou nabízejí horská kola. Naše kompaktní geometrie s krátkými zadními vzpěrami dává modelům v řadě X-Road vynikající schopnost akcelerace a výtečné ovládání. Mnoho praktických funkcí umožňuje snadnou adaptaci kola na všechny druhy podmínek – můžete jezdit na sněhu, opatřit kolo blatníky, či se dokonce postavit na start cyklokrosového závodu!
Díky kolům SUPERIOR z řady X-Road budete schopni držet krok se svými kamarády na silničních kolech, a zároveň nebudete mít jediný důvod k obavám, až odbočíte na rozbité silničky v horách nebo na prašné hliněné cesty.
Karbonové rámy SUPERIOR X-ROAD v sobě kombinují řadů genů z našich závodních MTB a silničních modelů. Z obou kategorií si půjčují klíčové vlastnosti pro rychlou jízdu s maximálně efektivním přenosem energie: tuhost spodní části, nízkou hmotnost, vynikající aerodynamiku a excelentní jízdní komfort. Sofistikovaná konstrukce sedlové trubky nám umožnila zkrátit zadní stavbu při zachování průchodnosti až pro 35 mm široké pláště. Modely X-Road tak vynikají vysokou akcelerací a skvělou ovládatelností. Tuhá a robustní oblast hlavy garantuje spolehlivou jízdu i na opravdu rozbitých cestách. Nezapomněli jsme ani na úchyty pro snadnou montáž příslušenství, díky kterému vám bude X-ROAD spolehlivě sloužit po celý rok, za každého počasí.
My jsem ho testovali krom silnice, kde si samozřejmě vede jak ryba ve vodě i na trailech Bike Arény Vysočina a ani zde neměl žádné problémy. Díky silnějším pneumatikám a celkové stavbě se na něm velice dobře dá jet i po vymetených trailech Bike Arény. Pro nás ideální stroj na šlapání kilometrů, který vás zároven nenutí jet jen a jen po silnici. X-Road padne příjemně do ruky, jediné co jsem ladili byl 120mm představec, který jsme měnili za 100mm. I kazeta s využítím koresponduje a v jejím rozsahu11-32z se opravdu žádných kopců bát nemusíte a dá se s ní vyjet i slušná stojka v sedě. Karbonový rám s kombinací s karbonovou sedlovkou se nám jevil jako velice příjemný a nechá vás v klidu sedět i na opravdu rozbité cestě. Celkově hodnotíme kolo velice dobře a jistě by jsme ho mohli mít v garáži.
Bike Arena Vysočina a náš test X Roadu
VELIKOST
RÁM
VIDLICE
HLAVOVÉ SLOŽENÍ
STŘEDOVÉ SLOŽENÍ
PŘEDSTAVEC
ŘÍDÍTKA
SEDLOVKA
GRIPY
SEDLO
BRZDY (přední/zadní)
ŘADÍCÍ PÁKY
PŘEDNÍ MĚNIČ
ZADNÍ MĚNIČ
KLIKY S PŘEVODNÍKY
VOLNOBĚŽKA/KAZETA
ŘETĚZ
PŘEDNÍ NÁBOJ
RÁFKY
ŠPICE
PLÁŠTĚ
Doporučená MOC