10.12.
2007
Banshee Wilcard 2008
Představujeme vám konečnou verzi stroje, který bude Schwara prohánět v sezoně 2008. Tenhle bike můžete čekovat taky v novým čísle Dirt Bikeru, který je právě na pultě.
Rám: Slopestylový rám Banshee Wildcard je novinkou pro rok 2008. Jedná se o přepákovaný jednočep, osvědšenej systém z modelů Scream a Chaparral, Kterej vykazuje solidní boční tuhost. K dispozici jsou dvě možnosti nastavení zadní stavby, a to na hodnoty 165 a 127 mm. Nový jsou i obě hlavní trubky tvarovaný hydroformingem, což vírazně šetří hmotnost při zachování pevnosti. Co se týká velikosti, vybral si Schwara M, což odpovídá 15“. Tlumič upřednostnil pružinový Fox DHX 5.0 před vzduchovým, protože víc vyhovuje jeho freeridovému pojetí ježdění. „Co se týče nastavení, mám rád rychlejší odskok a větší ochranu proti dorazu, ProPedal nastavuju dle situace,“ upřesňuje Schwara.
Vidle: Masivní jednokorunka Rock Shox Domain U-turn funguje na principu pružina/olej, zdvih se dá plynule nastavovat v rozmezí 115-160 mm. Vidle funguje jak má a je dostatečně bytelný konstrukce, není to sice taková žehlička jako moje předešlá 66, ale na tohle kolo se skvěle hodí. Příjemný je, že při snížení zdvihu vidle automaticky tvrdne. Hodně praktická věc je rychloupínací 20 mm osa Maxle.
Kokpit: Lehký a dobře tvarovaný řidítka Spank Bitch Stick jsou seříznutý na 640 mm.
Gripy Spank jsou vybaveny hliníkovými zámky, který drží grip na místě spolehlivě za každýho počasí. Lehký představec Funn Thrilla s pěkným jednoduchým designem je 40 mm dlouhý. Hlavové složení Da Bomb redukuje z 1.5 na klasický rozměr 1 1/8“.
Pohon: Kliky Race Face Evolve DH v kompletu s osou X-Type jsou dostatečně pevný a lehký. Pedály domácí značky Free For Ride na průmyslech s nízkým profilem si dobře rozumějí s botama Five Ten. Po převodníku Gebhardt s 36 zuby běhá řetěz Sram a jeho polohu hlídá no name napínák se standardním uchycením ISCG 05.
Řazení: Silniční přehazka Tiagra s krátkým ramínkem sází rychlosti na kazetě Shimano 11-32 zubů, ovládá jí prachobyčejná řadící páčka Alivio na 8 rychlostí.
Brzdy: K bezpečný kontrole rychlosti slouží hydraulický kotoučovky Shimano LX Jsou tospolehlivý brzdy za dobrý prachy. Kotouče pocházejí od BBB, vepředu je klasicky 200 mm, vzadu postačuje 180 mm.
Kola: Ráfky Spank Subrosa jsou lehoučký a pevný ráfky v luxusních barvách, zapleteny jsou dvaatřiceti dráty z hvězdonické Šroubárny Marek na nábojích Novatec, vepředu klasika 20 mm osa, vzadu 10 mm průchozí osa, což je pevnější řešení než klasickej rychloupínák.
Pneu: Maxxis Minion 2.35, vepředu vozím obyčejnou lehčí verzi, vzadu je pak samozřejmě odolnější s butylovou výztuhou, takže defekt nemá šanci. Oba pláště jsou v tvrdé směsi, aby to líp uhánělo.
Sezení: Kvalitní sedlovka Praxys je součástí rámovýho kitu, sedlová objímka stejné značky taktéž.
Sedlo Spank se dobře chytá kolenama, je pohodlný i při delší enduro vyjížďce a neváží moc.
Chtěl jsem univerzální a dobře ovladatelný kolo použitelný jak na drsnější freeride, tak na slopestyle a dirt a dokonce na občasný enduro expedice, stačí jen nasadit přesmykač a dlouhou sedlovku. Rám je primárně určenej na slopestyle, takový kolo musí bejt nízký, perfektně ovladatelný, hravý a lehký, což Wildcard splňuje. Hned jak jsem na něj poprvý sedl, cítil jsem, že to bude ono! Kolo parádně padne do ruky, díky nízkýmu středu a krátkej zadní stavbě se skvěle projížděj klopky a zatáčky celkově. Delší předek dělá kolo prostorný při trikách a stabilní na velkejch skokách a gapech. Hodně jsou znát i ušetřený kila, člověk si s kolem daleko víc hraje. Dobře se chová i na přiměřeně rozbitým déháčku. Kolo i na větším zdvihu dobře akceleruje a při šlapaní v sedle se skoro nehoupe, takže dojet někam na lokalitu nebo se vyšplhat na kopec není žádný utrpení. Se sníženýma zdvihama není problém naskákat jakoukoli dirtovou lajnu. Oproti loňskýmu Banshee Chaparralu je hlavně o hodně lehčí, má přepracovanou geometrii, střed níž, krátkou zadní stavbu a trochu delší předek, hlava je připravená na vidli s 1.5 sloupkem, sedlová trubka je nepřerušovaná, takže se do ní dá zasunout dlouhá sedlovka. Na Chaparralu jsem si hodně pochvaloval možnost změny zadního zdvihu, tady to funguje obdobně, což je velká paráda, že můžu snadno měnit zdvih jak vidle, tak zadní stavby, během minutky mám z freeridový mašiny téměř dirtový celopérko. Komponenty jsem vybíral pevný a lehký. Pod přehazkou mám připevněnej elestomerovej špunt z nějakýho RSTčka, skvěle to tlumí dovádění přehazovačky v rozbitým terénu. Cena tohoto relativně velmi univerzálního slopestyle biku činí zhruba 80.000 Kč. Rám můžete pořídit v barvách Team černo bílá, černá, mango a červená ve velikostech S, M a L(14.5, 15, 15,5")
Ceny:
34 900,- s tlumičem Fox DHX 3.0
38 300,- s tlumičem Fox DHX 5.0
39 400,- s tlumičem Fox DHX Air
Juuuuu
-20. ledna 2008
Kolko stojy Ramik?velice nadherne kolečko:)
nice
-12. prosince 2007
tak to je pekne vymazleny kolicko ;-)
-
12. prosince 2007
moc pěkné:) až dohobluju mojeho howlerka tak banshee připadá v úvahu:) jestli do té doby nebude něco hezčího
ůůjééé
-11. prosince 2007
no máš to krásný uaa
:)
-11. prosince 2007
Karty jsou vrženy :)
-
11. prosince 2007
ty jo moc pěný to máš, tak ať dobře slouží, jinak další varianta by mohla bejt maruš 55
-
11. prosince 2007
Jo o 55 sem taky přemejšlel, ale ETA je drahá, ATA2 jsem nechtěl, a TS2 má je n 140mm
55
-14. prosince 2007
Proč jsi nechtěl ATA2??
-
11. prosince 2007
óóóóóóóóóóóóó to je krása
HANY
-11. prosince 2007
To je klopna jak prase!!
Klopna...
-11. prosince 2007
Nejlepší v jižních čechách! :)
Rámy Banshee
-10. prosince 2007
samo můžete sehnat u nás na FRbikes, to je jasný!!!
Paráda
-10. prosince 2007
Můžu se zeptat, co tě přivedlo právě k Domainu? (jenom pro zajímavost, proti domainu nic nemám :-)) Jinak to máš luxusně polazený, ostatně jako vždy!
-
10. prosince 2007
Vždy jsem byl fanoušek marzocchi. Původně jsem chtěl novou 66, ale na tohle kolo se víc hodí nějaká 160mm víc než 180mm. S domainem jsem měl dobrou zkušenost nestojí moc, je lehčí než 66 a je zelená:) Navíc na tohle kolo se hodí díky možnosti snížení zdvihu. Kdybych nebyl omezenej rospočtem volil bych asi fox 36 nebo 66 ATA, která je lehká a zdvih se uní dá libovolně měnit.
kolo
-24. prosince 2007
můžu se vás zeptat kolik tenhle bike stojí bez úp¨rav a bez niceho vyměňeňovanýho??a kde bsch si ho moh koupit nebo objednat??
super bike
-10. prosince 2007
to ti ho zavidim:D
-
10. prosince 2007
ja ti ho tak závdím
-
10. prosince 2007
pěkný kolečko