celopera19

novinky

zákazník

Kamenná prodejna

FRbikes.cz shop
Suchovrbenské nám. 2724/7
České Budějovice, 370 06
FRbikes.cz - mapa

10.12.
2007

Banshee Wilcard 2008

 

Představujeme vám konečnou verzi stroje, který bude Schwara prohánět v sezoně 2008. Tenhle bike můžete čekovat taky v novým čísle Dirt Bikeru, který je právě na pultě.

 

 

Rám: Slopestylový rám Banshee Wildcard je novinkou pro rok 2008. Jedná se o přepákovaný jednočep, osvědšenej systém z modelů Scream a Chaparral, Kterej vykazuje solidní boční tuhost. K dispozici jsou dvě možnosti nastavení zadní stavby, a to na hodnoty 165 a 127 mm. Nový jsou i obě hlavní trubky tvarovaný hydroformingem, což vírazně šetří hmotnost při zachování pevnosti. Co se týká velikosti, vybral si Schwara M, což odpovídá 15“. Tlumič upřednostnil pružinový Fox DHX 5.0 před vzduchovým, protože víc vyhovuje jeho freeridovému pojetí ježdění. „Co se týče nastavení, mám rád rychlejší odskok a větší ochranu proti dorazu, ProPedal nastavuju dle situace,“ upřesňuje Schwara.

 

Vidle: Masivní jednokorunka Rock Shox Domain U-turn funguje na principu pružina/olej, zdvih se dá plynule nastavovat v rozmezí 115-160 mm. Vidle funguje jak má a je dostatečně bytelný konstrukce, není to sice taková žehlička jako moje předešlá 66, ale na tohle kolo se skvěle hodí. Příjemný je, že při snížení zdvihu vidle automaticky tvrdne. Hodně praktická věc je rychloupínací 20 mm osa Maxle.

 

 

 

Kokpit: Lehký a dobře tvarovaný řidítka Spank Bitch Stick jsou seříznutý na 640 mm.

Gripy Spank jsou vybaveny hliníkovými zámky, který drží grip na místě spolehlivě za každýho počasí. Lehký představec Funn Thrilla s pěkným jednoduchým designem je 40 mm dlouhý. Hlavové složení Da Bomb redukuje z 1.5 na klasický rozměr 1 1/8“.

 

 

 

 

Pohon: Kliky Race Face Evolve DH v kompletu s osou X-Type jsou dostatečně pevný  a lehký. Pedály domácí značky Free For Ride na průmyslech s nízkým profilem si dobře rozumějí s botama Five Ten. Po převodníku Gebhardt s 36 zuby běhá řetěz Sram a jeho polohu hlídá no name napínák se standardním uchycením ISCG 05.

 

 

Řazení: Silniční přehazka Tiagra s krátkým ramínkem sází rychlosti na kazetě Shimano 11-32 zubů, ovládá jí prachobyčejná řadící páčka Alivio na 8 rychlostí.

 

Brzdy: K bezpečný kontrole rychlosti slouží hydraulický kotoučovky Shimano LX Jsou tospolehlivý brzdy za dobrý prachy. Kotouče pocházejí od BBB, vepředu je klasicky 200 mm, vzadu postačuje 180 mm.

 

 

 

Kola: Ráfky Spank Subrosa jsou lehoučký a pevný ráfky v luxusních barvách, zapleteny jsou dvaatřiceti dráty z hvězdonické Šroubárny Marek na nábojích Novatec, vepředu klasika 20 mm osa, vzadu 10 mm průchozí osa, což je pevnější řešení než klasickej rychloupínák.

 

Pneu: Maxxis Minion 2.35, vepředu vozím obyčejnou lehčí verzi, vzadu je pak samozřejmě odolnější s butylovou výztuhou, takže defekt nemá šanci. Oba pláště jsou v tvrdé směsi, aby to líp uhánělo.

 

Sezení: Kvalitní sedlovka Praxys je součástí rámovýho kitu, sedlová objímka stejné značky taktéž.

 

Sedlo Spank se dobře chytá kolenama, je pohodlný i při delší enduro vyjížďce a neváží moc.

 

Chtěl jsem univerzální a dobře ovladatelný kolo použitelný jak na drsnější freeride, tak na slopestyle a dirt a dokonce na občasný enduro expedice, stačí jen nasadit přesmykač a dlouhou sedlovku. Rám je primárně určenej na slopestyle, takový kolo musí bejt nízký, perfektně ovladatelný, hravý a lehký, což Wildcard splňuje. Hned jak jsem na něj poprvý sedl, cítil jsem, že to bude ono! Kolo parádně padne do ruky, díky nízkýmu středu a krátkej zadní stavbě se skvěle projížděj klopky a zatáčky celkově. Delší předek dělá kolo prostorný při trikách a stabilní na velkejch skokách a gapech. Hodně jsou znát i ušetřený kila, člověk si s kolem daleko víc hraje. Dobře se chová i na přiměřeně rozbitým déháčku. Kolo i na větším zdvihu dobře akceleruje a při šlapaní v sedle se skoro nehoupe, takže dojet někam na lokalitu nebo se vyšplhat na kopec není žádný utrpení. Se sníženýma zdvihama není problém naskákat jakoukoli dirtovou lajnu. Oproti loňskýmu Banshee Chaparralu je hlavně o hodně lehčí, má přepracovanou geometrii, střed níž, krátkou zadní stavbu a trochu delší předek, hlava je připravená na vidli s 1.5 sloupkem, sedlová trubka je nepřerušovaná, takže se do ní dá zasunout dlouhá sedlovka. Na Chaparralu jsem si hodně pochvaloval možnost změny zadního zdvihu, tady to funguje obdobně, což je velká paráda, že můžu snadno měnit zdvih jak vidle, tak zadní stavby, během minutky mám z freeridový mašiny téměř dirtový celopérko. Komponenty jsem vybíral pevný a lehký. Pod přehazkou mám připevněnej elestomerovej špunt z nějakýho RSTčka, skvěle to tlumí dovádění přehazovačky v rozbitým terénu. Cena tohoto relativně velmi univerzálního slopestyle biku činí zhruba 80.000 Kč. Rám můžete pořídit v barvách Team černo bílá, černá, mango a červená ve velikostech S, M a L(14.5, 15, 15,5")

 

Ceny:

 

34 900,- s tlumičem Fox DHX 3.0

38 300,- s tlumičem Fox DHX 5.0

39 400,- s tlumičem Fox DHX Air


Nová zpráva

Jurgen - Juuuuu

20. ledna 2008

Kolko stojy Ramik?velice nadherne kolečko:)

Reagovat

Smála - nice

12. prosince 2007

tak to je pekne vymazleny kolicko ;-)

Reagovat

Riči -

12. prosince 2007

moc pěkné:) až dohobluju mojeho howlerka tak banshee připadá v úvahu:) jestli do té doby nebude něco hezčího

Reagovat

u6e - ůůjééé

11. prosince 2007

no máš to krásný uaa

Reagovat

protest - :)

11. prosince 2007

Karty jsou vrženy :)

Reagovat

tomaass -

11. prosince 2007

ty jo moc pěný to máš, tak ať dobře slouží, jinak další varianta by mohla bejt maruš 55

Reagovat

Schwara -

11. prosince 2007

Jo o 55 sem taky přemejšlel, ale ETA je drahá, ATA2 jsem nechtěl, a TS2 má je n 140mm

Reagovat

The Skreth - 55

14. prosince 2007

Proč jsi nechtěl ATA2??

Reagovat

hýbňoš -

11. prosince 2007

óóóóóóóóóóóóó to je krása

Reagovat

HANY - HANY

11. prosince 2007

To je klopna jak prase!!

Reagovat

Schwara - Klopna...

11. prosince 2007

Nejlepší v jižních čechách! :)

Reagovat

kojc - Rámy Banshee

10. prosince 2007

samo můžete sehnat u nás na FRbikes, to je jasný!!!

Reagovat

T.H.O.mas - Paráda

10. prosince 2007

Můžu se zeptat, co tě přivedlo právě k Domainu? (jenom pro zajímavost, proti domainu nic nemám :-)) Jinak to máš luxusně polazený, ostatně jako vždy!

Reagovat

Schwara -

10. prosince 2007

Vždy jsem byl fanoušek marzocchi. Původně jsem chtěl novou 66, ale na tohle kolo se víc hodí nějaká 160mm víc než 180mm. S domainem jsem měl dobrou zkušenost nestojí moc, je lehčí než 66 a je zelená:) Navíc na tohle kolo se hodí díky možnosti snížení zdvihu. Kdybych nebyl omezenej rospočtem volil bych asi fox 36 nebo 66 ATA, která je lehká a zdvih se uní dá libovolně měnit.

Reagovat

kuba - kolo

24. prosince 2007

můžu se vás zeptat kolik tenhle bike stojí bez úp¨rav a bez niceho vyměňeňovanýho??a kde bsch si ho moh koupit nebo objednat??

Reagovat

matez - super bike

10. prosince 2007

to ti ho zavidim:D

Reagovat

PROCHY -

10. prosince 2007

ja ti ho tak závdím

Reagovat

dave -

10. prosince 2007

pěkný kolečko

Reagovat

nahoru
TOPlist