17.3.
2010
Cane Corso od Ice
ICE se rozhodl po letech vyměnit svýho starýho dobrýho ocelovýho frantu za rám s virtuálním zavěšením zadní stavby, jako nejvhodnější kandidát to nakonec vyhrál sjezďák od Dunconu - Cane Corso.
ICE píše:
Po předlouhém výběru správného adepta na post nového rámu jsem v půli prosince zvolil Duncona a s vidinou parádního vánočního dárku střelil Frantovinu za tak nízkou cenu, že ještě teď je mi to líto.
Následovalo období virtuálního rámu, protože rám s virtuálním čepem stále čekal na skladě ve FRbikes.cz
Je březen, na bajky vlezem a v tuto chvíli se po bok Duncona dostává bazarová Intense M3, protože já fobií z vysokých zdvihů netrpím. Jediný problém je rozšiřující se standard širokého domečku pro středovou osu, už ne 73mm, ale 83mm a s tím by museli přijít i nové kliky a to jsou další výdaje navíc :-/
Stejně zbrkle jak jsem prodal Frantu, odsouvám i M3 mezi mé budoucí rámy.
A jakže to dopadlo?
Rámiště Duncon Cane Corso 15,5" v barvě "Evil white" přestože byla objedaná Team červenobílá ( +-4900g s tlumákem Manitou Swinger X6 /350lbs péro )
vidle 888 rc2x va 2007 s měkčíma pružinama ideálně na mou hmotnost.
hlávko Sting red na průmyslech (+-90g)
kokpit Sunline V1 ( materiál 7075 T6 je zatím asi to nej, co se u řidítek dá vybrat)
brzdy Hayes Ace + Manobike Plow 8" plowoucí kotouče
řazení X7 s gripshiftem z roku ´98-´99 (síla zvyku)
přední kolo remerx jumbo/Dt swiss/Novatec/kenda nevegal 2,5" kevlar Stick-e smes 50a
zadní kolo Mavic 321/dt swiss/Duncon aka Ringle Lawhill (všechny rozměry sedí)/kenda nevegal 2,5" kevlar Stick-e smes 50a
kliky RF evolve DH X-type
převodník Manobike 38z
Napínák Manobike prototype na ISCG(+-180g)
sedlovka ABR white 6061alloy + redukce USE 31,4-27,2
Sedlo Selle italia SLR TLD 185g a tagle naplocho je aby z něj nebyla anální sonda a dalo se na něj sednou nejen při cestě dolekopcom
objímka Sting red
pedály Time Z
--------------------
Rozvor 112cm, což je kurevsky málo a bajk se do zatáček skládá s velkou benevolencí, ale vratký není.
Kolo je neskutečně hravý, do vzduchu se mu vysloveně chce :-) Co se citlivosti týče, při pomalý kompresi nastavený na minimum je ještě citlivější, než jednočep s titanovou pružinou, což je fakt pecka, kterou jsem popravdě vůbec nečekal. Obecně v ČR je nedůvěra a negramotnost ohledně systémů odpružení, což je škoda. Snad tento konzervatismus někdo rozetne.
Výška stredu 375mm je někde mezi oběma nastaveníma loňskýho Dema a tedy zhruba na úrovni letošní Gloryny.
Délka sedlový roury 40cm, sag mám zatím asi 30% ale +helma +DH vesta a bude to asi zralý na výměnu za 400lbs péro. To řekne až čas.
Co se hmotnosti týče, váha ukázala 18,7kg, ale podstatnější, než shozený kilo je to, že se nebude zbytečně houpat, když nemá a že jsem odlehčil rotační hmotu. Opravdové kvality kola prověřím až nebudu muset hltat ledový vzduch, až se rozjednou lanovky, až se s váma svezu ve vláčku v kterémkoli českém i zahraničním bikeparku.
Rozvor rámu na netu v té menší velikosti mi napovídal, že si oproti frantovině o 1cm polepším, ale v reálu to jsou centimetry dva. Jsem tedy na 112cm délky rozvoru.
Další klíčový údaj je 44cm zadní stavby, což je pro virtuální čep téměř limitní, protože někam se ty vahadla a čepy nacpat musej. Abych nehodil něchtěný beko, nešel do manuálu, dokud netrhnu řidítkama, ale zas se vešel do zatáčky, ikdyž někteří raději JEZDÍ ROVNĚ, je těch 44 taky více méně standard.
Co se tlumiče týče, jeho délka 240mm už předem napovídá, že poměr přepákování bude ve prospěch citlivosti a dobře ovladatelného kroku. Tlumič nejprve dofouknu na doporučených 150psi, chci nekompromisní žehličku, tak odskok na nulu. Laborování s pomalou a rychlou kompresí už řeším za jízdy, tlumič je na rámu dobře dostupný.
První ostrý test Všenory:
Díry v chodníku směr metro a Všenory prozatím simulují kořeny, pomalou kompresi dávám asi na třetinu, chci aby to při šlápnutí fakt jelo a i na vrchních zatáčkách to rázem upaluje jinak, než na jednočepu. Následuje skočka z lesa na palouk, kde prověřuju nastavenej bottom-out na trojku ze 4 poloh. Dopad jak do peřin. Začínám chápat co je to ten nekonečnej zdvih, ikdyž teorie Steava Peata o V10 proti Driver8 je mým 208mm zdvihu ještě vzdálená a přeci je tak blízká. Prostě jak řekl jeden moudrý vousatý barokní anděl: "..zcela jasné je za tim předevšim to, jak se to kolo chová pod šlapáním a dál to netřeba rozebírat."
Sahám na brzdy před klopkou ke schodům. Zasvištěj kotouče Manobiku a aniž by se blokla stavba, rám krásně požírá i ty větší šutry. Jak se kolo chová na opravdu rozbitý trati se dočtete nejdřív na jaře, moc takových v dosahu Prahy není.
Co se bahna týče, doufám, že to vahadlům a čepům moc nevadí, ale jsou přecijen zakrytý. Ani napínák neměl problémy s blátem naházeným od zadního kola a o jeho plastových dílech nepochybuji. Nebo má snad někdo z vás problém, že odepisuje napínáky v neúměrné míře?
Abych to tak shrnul: Chceš hravýho sjezďáka? Chceš fulla, co se netáhne jak smrad? Chceš si vychutnat tu radost z pohybu a volnosti?
DunCon CaneCorso je dobrá volba! ;-)
FRbikes děkuje ICEmu za text a foto, pěkně poskládanej stroj!