21.4.
2008
Duncon Tosa Inu, 08
Do ruky se nám dostal první rám Duncon Tosa Inu, který FRbikes.cz shop dovezl jako oficiální dovozce do ČR.
Na první pohled dobře propracovaný rám, na kterém zaujme čtyřčepový systém s názvem Cypox, je dodáván s tlumičem Manitou Evolver ISX6 se zdvihem zadní stavby 168 mm.
Rám je koncipován pro stavbu freeride biku a je tedy i dostatečně vyztužen. Při výrobě bylo použito i mnoho prvků zpracovaných CNC technologií.
Geometrie/specifikace:
Materiál: Al 7005 T6 T6
Zavěšení zadní stavby: Cypox System
Velikost: 15,5" - 3600g, 17,5" - 3900g / váha bez tlumiče
Zdvih zadní stavby : 168 mm
Hl. složení: 1 1/8 A-head
Sedlová trubka 31,4 mm
Brzdy: kotoučové
V-brake trny: Ne
Kotoučové brzdy: IS 2000 kompatibilní
ISCG adaptér: Ano
Maximální šířka pneumatik: 24"x 2,7" / 26"x 2,7"
Tlumič: Manitou Evolver ISX-6, 215 mm
Šířka středu: MTB - 73 mm
Dvě barvy - černá a bílá
Doporučený zdvih vidlice: 130 - 180mm
Cena rámového setu je 29.990,- Kč ZDE
Bike je osazen vidlicí RockshoX Domain 302 s nastavitelným zdvihem 115-160 mm, což je dle mého vkusu přesně to co se na freeride/enduro bike hodí.
V brzdách jsme volili novinku 2008 od Hayes - Stroker Trail na 203 mm kotoučích. Kliky FSA Moto-X MegaExo jsou osazeny masivním plastovým rockringem a dvěma převodníky 36/24z.
Ráfky jsme zvolili osvědčené SunRims S-Type zapletené do přední 20mm osy a zadní rychloupínací od Shimana. Řídítka a představec nesou značku Prodigy, řadí osvědčená přehazovačka Shimano LX s přesmykem Deore a řetěz drží na svém místě napínak Shaman FR.
Celý bike v tomto set upu váží - 17,3 kg a to je váha více než přijatelná na to, že bylo použito velmi odolných komponentů, učitě by se dalo ještě odlehčovat.
Celý bike v tomto složení cca 65.000,- Kč.
První dojmy z jízdy
Velikost rámu jsem zvolil 15,5". Při výšce postavy 175 cm s použitím sedlovky 400mm lze sedlo dostatečně vytáhnout i na opravdu dlouhé enduro výlety po vašem oblíbeným singltreku. Naopak velikost rámu mě nijak neomezuje při drcení svých oblíbených dirtů, nebo při sjíždění strmých lesních pasáži.
Při šlápnutí do pedálů je teprve znát účinost aktivního systému Cypox doplněného vzduchovým tlumičem Manitou Evolver ISX6, na kterém lze nastavit regulaci tlaku vzduchu, útlum, velikost vzduchové komory a kompresi při nízké i vysoké rychlosti. Při správném nastavení nedocházi k "proražení" tlumiče nadoraz.
Kolo vyráží hbitě vpřed, houpání zadní stavby při šlapaní je minimání a to dokonce i při šlapání ve stoje.
Při snížení zdvihu přední vidlice Rockshox Domain systémem U-turn ochotně stoupá i do těch nejstrmějších svahů.
Ovšem pro stoupaní i když mu nedělá problém přeci jen toto kolo nebylo navrženo. Pravou sílu ukáže Tosa Inu až ve sjezdu, zvláště pak v technických pasážích, kde se díky krátké konstrukci rámu cítí jak ryba ve vodě. Díky skoro 17centimetrům chodu zadní stavby, vám dokáže hodně odpustit a o kamenitých nástrahách ani nevíte. Zadní stavba zůstává aktivní i při brždění.
Shrnuto a podtrženo, rám je vhodný pro všechy, kteří mají zájem si postavit bike na freeride, slopestyle, nemusí se bát ostřejších DH sekcí ani větších skoků a na kole si nějaký ten kopec vyšlápnou po svých bez pomoci lanovky. Zkrátka FREERIDE!!!
NA dirtech je Tosa jako doma.
-
21. dubna 2008
kolik stojí samostnej rám ???
-
21. dubna 2008
už jsem to našel !!
PARDON:D
-21. dubna 2008
SEM TO ALE NEŠIKA TAKHLE TO SPAMOVAT HRUBKAMA:D
..
-21. dubna 2008
Tak at složí kvaitne, a jaky mas stoho pocity jezdi se natom lip než na Norcu???
-
22. dubna 2008
Je to jiný, lehčí a při šlapání minimálně houpajicí. Ještě ho musim pořádně protáhnout..... ale jsem spokojenej.