celopera19

novinky

zákazník

Kamenná prodejna

FRbikes.cz shop
Suchovrbenské nám. 2724/7
České Budějovice, 370 06
FRbikes.cz - mapa

8.1.
2008

Frantova ocel s pérem

 

Rajtyšův bike, kterej si prošel skoro celou republikou.... odhal tajemství tohoto krasavce.........

 

 

Tohle je moje kolo. Základ tvoří ocelový rám od Franty Mrázka a právě tento rám je na celém kole asi to nejzajímavější. Koupil jsem ho od Kojce, ale dozvěděl jsem se že před ním na něm ještě jezdil Majkl, Zvolouš nebo třeba Hýbňoš a kdo ví kdo ještě. Neznám celou historii tohdle rámu, ale pokud vím tak to původně bylo KHSko a jak tak praskalo a Franta svařoval (tuším že v tom měl prsty i pan Beneš) tak rám dostal nynější podobu. Rám však zatím drží a spolu s tlumičem Fox Vanila funguje dostatečně. I když je vidět podle promáčklin u hlavy, že už má něco za sebou. Podle slov původních majitelů prý stačí jednou začas vyměnit ložisko v tom spodním čepu u středu, případně i jiné a rám bude fungovat dál. Mylsím, že nás ještě všechny přežije.

 

 

 

Dalším důležitým komponentem je vidlice. Je to Pike od RS a po předchozím Dirtjumperu si ho nemůžu vynachválit. Zdvih vozím na maksimum. Výrobce udává, že by měl chodit max. 140 nebo 145mm, ale chodí spíš tak 135mm. Myslím že na tomhle rámu je to ideální a spolu se zadní stavbou která chodí také asi tak na 140mm je kolo vyvážené . Pike jde snížit až na 90mm, ale to jsem ještě nevyužil. Jinak se do něj fouká jen do jednej nohy a to zespoda i zezhora (negativní a pozitivní komora) a podle toho v jakém poměru a kolik kam se nafouká, tím se mění zdvih a charakter chodu vidlice. Na druhé noze dole se pak dá ještě doladit odskok. Je tam kolečko, kterým se dá otočit buďto na zajíce nebo na želvu - tím se šteluje rychlost odskoku. Pak má také vidle zamykání, které se ovládá z řidítek takovou páčkou, ale tu já nemám , tak to ani nepoužívám a nijak mě to nechybí. Co je luksusní věc, je pevná osa na rychloupínák. Když jezdím s kámošem co má Marzochu a pořád se morduje s těma imbusama, tak se musím tiše smát. Prostě to tam strčím co to de, pak zatočím párkrát dokola, utáhnu rychloupínák a jedu. Navíc má ta páčka upínáku takovej prazvláštní tvar, že když ztratíš lžičku, tak jogurt co máš ke svačině můžeš jíst tou páčkou. Paráda.

Dále tu máme třebas kola. Zadní je 321 od Mavicu na autoráckej nábě na průmyslech a pneu WTB Motoraptor 2,45. Funguje to, ale ta guma mě moc nesedí, časem vyměním. Přední je klasika 24ka déemko od Alexe na nábě Specialized s gumou Maxis co nevím jak se menuje, ale v zatáčkách drží a tak sem spokojený. Vozím na předním kole takovou specialitku. Je to prasklej drát zamotanej do výpletu, který tam je pro štěstí. Vozím to tak už přez rok a ani se to nehlo. Kolo naplejtal Šafy a já mu věřím. Na kolech jsou nasazeny veliké kotouče, z nichž ten zadní je pilovitý, ten přední nikoliv. Fungují s klasickýma hydraulickýma deoréčkama a brzdí to dobře. Akorát vzadu mam nějaký levný desky a ty brzděj o poznání hůř, nežli originál či KoolStopy.

 

 

Celý tohle kolo poháním luksusníma klikama RUMax ve stříbrné barvě na ISIS ose FSA V-Drive. Pedály jsou tam obyč autor. Nic moc, ale nohu drží, tak neměním. Vzadu biková kazeta, přehazka Sora s dlouhým ramínkem (mám ji ještě ze svýho prvního A-Gangu) a po tom všem běhá klasickej řetěz, kterej jistí napínák od Shamana, ze kterého je sloupnutá taková ta červená guma. Ta se mi tam moc nelíbila.

 


 

Řízení se skládá z ocelových řidítek Da-Bomb s hrazdou, která jsou celkem vysoká, což mi vyhovuje a jsou seříznutá z původních 700mm na asi 670mm, ale jistej si nejsem, moc jsem to neměřil. Jen sem na každé straně kousek uřízl pikou na železo. Časem je dám asi na pevňáka, tomu budou slušet víc, a vyměním za něco s podobnou geometrií, ale v hliníku. V ruce pak držím luksusní gripy také od Da-Bombu, které jsou s přírubou, ale ne moc velkou, tekže nepřekáží a mají objímky na imbusy, což je taky luksus. Drží a daj se sundat, kdykoliv si člověk usmyslí. Navíc ty šrouby v těch objímkách jsou podélně a nezavrtávají se do řidítek, jako to třeba dělal Autor. A navíc ty gripy moc nestojej, což je asi největší plus. Šaltr je tam Alivio, osum rychlostí. Mohlo by to být lepší, ale funguje, tak to neřeším. Celé to pak drží představec od šamana, v délce 5cm, je to klasická kostka, nadčasový design, navíc vyzdoben luskusní červenou píčou.

 


 

Jo, a záslepky řidítek sou od autora. Takový ty co se strčej dovnitř a pak se otáčí tim šroubkem a ono se to tam nějak utáhne a drží to.

 

Když nejsem ve vzduchu, nebo nešlapu ve stoje, tak sedím na sedátku autor. Mám ho už dlouho, není ani ničím zvláštní, snad jen tím, že jsem odřeniny zalepil americkou kosmickou lepící páskou a taky že z něj strašně bolí řiť. Drží v sedlovce, která je sežízlá na požadovanou déku a to celé drží v takové divné kovové-plechové části rámu. Tady je tak trošku problém. Je to řešení takové divné. Krátkou sedlovku nemůžu moc vytáhnout a dlouhou bych zas nemohl zasunout. Na blbnutí a skákání jí mam zasunutou úplně, což je jakž takž, ikdyž by občas mohla jít i níž, ale na delší přesuny by mohla jít víše. Ale nejde, protože je prostě krátká. Řešením by byla sedlovka teleskopická, ale ta se tam zase nevejde, protože je to malej průměr. Pokusím se to do budoucna nějak vyřešit, ale ještě nevím jak. Třeba apoň předělat tu podsedlovou část na větší průměr sedlovky a dát tam tu teleskopickou. Inu, uvidíme.

 


 

A jak se na něm jezdí? Nejprve bych chtěl říci, že je to moje první celopéro, takže nemám žádnou možnost srovnávání, ale až na pár drobností jsem s ním spokojen. Nejvíc času s ním asi trávím v lese. Do kopce se tlačí celkem pohodlně, ikdyž by mohlo být lehčí a když jedu z kopce, tak zdvihy 140/140 jsou naprosto v pohodě na poklidný freeride, sem tam nějaký ten skok či drop. Zadní stavba by sice mohla chodit o trošku lépe, ale hlavně když to moc nedrncá, he he. Občas jde trošku na doraz, třebas při nějakém dropu, nebo když zahraním, ale to frantovy vůbec nevadí, ba na opak - chutná mu.

 

 

Na dirtu se s kolem dá také solidně polítat. Tady je trošku znát delší zadní stavba. Při sjezdu se chová stabilně, ale při trefování dopadů je to spíše na škodu. Ale zvykl jsem si, není to nic hrozného. Při skákání dále trošku vadí to sedlo. Kdyby bylo o trošku níže, připadal bych si ve vzduchu takový volnější či svobodnější, ale také to není nic strašného. Na kole se dá i vyjet trošku dál, po rovině či do kopečka. Geometrie je na to v pohodě, ale zase je tu pár drobností. Zas je to ta sedlovka. Tady naopak vadí, že nejde vytáhnout o kousek výš. I když ji vytáhnu na maksimum, pořád to není posed na nějaké delší šlapání. Ale na přesuny na traily, či nějaké to vožení po lese je to v poho. Při jízdě do kopce také vadí menší převodník než je 38ička, ale na tohle sem to kolo nestavěl a co nevyšlapu vytlačím. Mít trojpřevodník a delší sedlovku tak už je to spíše takové endurko.

 

 

Na závěr bych chtěl už jenom říci, že ježdění je především o zábavě a na mi tohle kolo stačí. Je toho hodně, co se dá zlepšit, ale na druhou stranu, na spousty věcí se dá zvyknout. Jediná věc, co mi chybí oproti mému předchozímu rámu, je integrovaný otvírák na pivo u hlavové trubky, ale těch lahváčů už taky tolik nevypiju a přeci jen se dají otevřít téměř čímkoliv. A nebo tam ten otvírák prostě navařím, he he.

 

Zdar a sílu - přeskoč díru!

 

 



 

Konečně spolu.....

 

Díky za repo, Rajtyš.

 

Nová zpráva

The Skreth - to perníček

15. ledna 2008

popravdě asi nikde, kromě tady.. Potom zkus ještě dolekop.com, ale nikde jinde asi nic víc nenajdeš. Až budu mít svýho, tak o něm napíšu na svoje stránky, ale to ještě chvilku potrvá..

Reagovat

perníček -

15. ledna 2008

franta je nej.chlapy mam prosbu.nevite kde bych se mohl mrknout na jeho vytvory?takou internetovou stránku??dik za odpoved.

Reagovat

kojc -

16. ledna 2008

FRanta Mrázek asi nemá ani mobil natož web!! Musíš mu zavolat a on ti něco povaří dle tvých představ.

Reagovat

hýbňoš -

14. ledna 2008

Jinak ty boule u hlavy je moje práce.Byla to novoroční jízda ve všenorech kdy sem spodní totálně zmrzlej skok dal čistě mezi kozy a rám se trošku otevřel.

Reagovat

hýbňoš -

14. ledna 2008

Začátky tohoto rámu jsou u Kraba pak Smíšek, Zvolouš , já a dál už u vás na jihu nevím.Je to jedno z nej kol co sem kdy jezdil.Je to kopie KHS, řední trojuhelník vařil silničářský Bareš ale prošel mnoha Frantovejma úpravama ,zadní stavbu dělal Franta a ten plechovej držák sedlovky je original KHS.Jsem rád že stále žije , i když je to neuvěřitelný.Sem dojat.









Reagovat

kojc -

16. ledna 2008

Na jihu ho měl Majkl, já a pak Rajtyš. Dohromady sedmej majitel a je jak novej, neuvěřitelný.

Reagovat

The Skreth - Taky budu v klubu

12. ledna 2008

ach bože. Když to tak čtu, tak se nemůžu dočkat, až Franta svaří toho mýho krasavce. Většina koumponentů doma, už jen ten rám :-D

Reagovat

semi_freerideklan.com - franta

9. ledna 2008

kdo nejezdi frantovo kolo tohle asi nikdy nepochopi:) parada:) at slouzi:)

Reagovat

lopeHT -

9. ledna 2008

tak todle je ten punk

Reagovat

Schwara -

8. ledna 2008

Nádhernej článek, zamáčk sem slzu. Setkání dvou Frantů! Doufám, že ten muj je v dobrých rukou a že ho pravidelně venčí a štědře krmí!

Reagovat

Čárys -

9. ledna 2008

Jééé, můj (tvůj) FRanta v emailové upravě. Taky zamačkávám slzu, měl jsem ho rád moc !!!

Reagovat

kojc - Byl bych zvědavej , kam až sahaj kořeny tohodle kola??

8. ledna 2008

Kdo ví?

Reagovat

nahoru
TOPlist