20.12.
2007
Norco Six III, 2007
Na jaře jsem zakoupil celej bike, kterej nese označení Norco Six III v ceně 39990kč. Dle katalogu je to bike určenej na lehčí freeride a all mountain. Co si pod tim představit?!
Prostě bike na vše. Dá se s nim polítat na dirtech, jako si dát freeride s macatýma dropama. Nakonec můžete jet kolem řeky kančí stezkou třeba 50km a tohle kolo obstojí při všem.
Přes svou lehčí konstrukci rámu obstojí i drsný freeride a slopestyle ježdění. To dokazuje Norco rider Ben Boyko ( videjko checkuj ZDE ), kdo z vás viděl NWD 8 nemusim dál popisovat. Dropy, dirty hrozný triX, zkátka vše.
Na trojce byla montovaná v základu Marzocci All M na rychloupínáku a se 150mm zdvihem. Chodem celkem slušná vidlice, ale při tvrdším zacházení bych měl o ní strach, takže volba padla na osvědčenou Marušku 66 v RVéčku, který opravdu věřím a chod má libovej. Brzdy Hayes Sole taktéž nepatří do top 5, ale i na lehčí sjezdy, díky 185mm kotoučům postačí. Zbytek komponentů je klasika, Truvativ Blaze kliky, přadstavec noname jsem vyměnil za RooX, smyk a šaltr od Sramu a tlumič osvědčenej Fox Vanila R.
Zdvih zadní stavby je stavitelnej - 145 a 165mm, což je přiměřený pro tenhle typ kola a poskytuje dostatečnou rezervu v členitým terénu a skocích všeho druhu, ovšem při opravdu trvdým sjezdu by šel rám jistě brzdy do pr...... S menším zdvihem má zadní stavba tvrdší chod a to se cení na dirtech a při stoupáních v XC stylu. Díky zavěšení zadní stavby se kolo skoro nehoupe a stoupá ochotně vzhůru.
Protože občas vyjedeme na enduro vejlet do lesů, luhů a háju, nechal jsem na biku dvoupřevodnik s přesmykem a spodní napínací kladku, která řetěz bezpečně vede a za celou sezónu s tímto set-upem nebyl problém.
Další vychytávka, která je na kole v základu je teleskopická sedlovka Titec. Při klasickým ježdění sedlovku vytáhneš a můžeš se na Sixu pohybovat jako na Xcéčku. Poté stačí povolit rychloupínák a bike je připravenej do akce.
Nějvětší test proběhl na naší dovolený v Itálii u jezera Lago Di Garda, kde se univerzálnost Sixe mohla projevit na 100%. Report ZDE
Fox s Maruškou fungovali skvěle bez problému i hodiny trvající jízdy v šutrech a jiným bordelu. Největší slabost jsou brzdy Hayes Sole. Aspoň přední musela ustoupit osvědčenýmu Shimanu 525.
Shrnutí:
Univerzální bike na kterým si můžeš vyšlápnout X kiláků kopce a pak si na plno dát palbu po svým oblíbeným trailu se všema skokama a se všim co k tomu patří.
Za celou sezónu jsem neměl s bikem problém, snad jen těch pár přehazovaček, řetězů a drátů, který se mi podařilo zničit.
Už se těším na model 08 , kterej je komplet překopanej a slibuje podobnej bike ovšem v základu s Marzocchi 55, Avidama 5 a robusnějším rámem, spiš vhodným na freeride.
Tech info:
Rám Aluminum, 145-165mm
Vidlice Marzocchi 66 RV 2007. 180mm
Kliky Truvativ Blaze, 24/36z
Osa Howitzer Spline
Pedály Wellgo LU-A18
Brzdy Hayes Sole, 7"
Ráfky WTB Speed Disc dráty
Pláště Kenda Nevegal, 2.35 a Maxxis Minion 2,35
Tlumič Fox Van R
Váha: S Marzocchi 66 kolem 18.5kg
NORCO SIX 1 06 :)
-5. ledna 2008
Tak Kojci TVOJE BEJVALI NORCO SLOUZI UPNE NEJLIP AS TEDA ZE SI BYL NESPIS TROCHU PRASATKO ZADNI KOLO MELO SEM MUSEL COMPLET VYMENIT V NEJBLIZSI DOBE ME CEKA US JEN UDELAT ZADNI TLUMIC POSLAT HJO NA REPAS,ALE JINAK NO PROBLEMA :)
-
22. prosince 2007
Mam skoro to samy ...... vidle 66 RC2ETA ..... ram v Mku .. a nejaky jiny blbosti ....... souhlas stim ze je to super univerzalni kolo
-
22. prosince 2007
Nadhera! presne takhle si predstavuju idealni bike!
-
21. prosince 2007
nejvíc se mi na tom líbí ta univerzálnost fr/en taky stavim něco trochu univerzálního
nalepky
-21. prosince 2007
az na ty nalepky navidli...
-
21. prosince 2007
Ty nálepky jsou tam jen kvůli tomu, aby se vidle neodřela od hadiček. Jiný sme na krámě neměli.....hehe
-
21. prosince 2007
pěkný kolečko
-
21. prosince 2007
hustý
-
21. prosince 2007
hustý