celopera19

FRbikes.cz - mapa

30.11.

Singltrack pod Smrkem

Minulý týden jsme se vydali prozkoumat opěvovaný singletrek pod Smrkem. Po Rychlebskejch stezkách, je to druhej oficiální singl nacházející se ve frýdlantským výběžku, vine se úbočím hory Smrk (1124 m. n.m.), nejvyšší hory české části Jizerských hor.

Od nás z jihu se dá jet celkem slušně přes Prahu ( kromě kolony před Táborem :)) a za nějakejch tři a půl hoďky jste na místě. Když se blížíme je všude vidět, že tu nedávno řádila velká voda a neni to věru pěknej pohled. Příjiždíme do Lázně Libverda, kde máme ubytování i se snídaní za tři kilča na jednoho i když zas taková paráda to neni:).

Vybalujeme, skládáme biky a jedeme navštívit info a test centrum Merida. Paní nám ochotně dává všechny mapy a plánky co potřebujeme a my vyrážíme směr Obři sud, kde je jedno ze dvou nástupních míst singltreku.

Kus stoupání po šotolině a stojíme před ním! Prvním úsekem se dostáváme až k druhýmu nástupnímu místu a jsme z jízdy fakt nadšený. Na sigltreku neni ani dvacet metrů rovinky, zatáčky, boule, pořád se něco děje. Radost z jízdy tě žene jak podsvinče  a chceš tohle jet prostě pořád....

Pokračujeme a dostáváme se na nejhorší úsek singlu. Asfaltka a to pěkne do kopce. Nedá se nic dělat, je třeba nabrat vejškový metry a takhle je to nejsnáš. Zatneme zuby, zavřeme oči a šlapeme. Stoupání má cca kilometr a po něm vás čeká odpočinkový místo zbudovaný lesama ČR. Dáváme sváču a pokračujeme ještě kus po asfaltu, kterým se napojujem opět na singltrek.  Tady začíná asi nejzábavnější úsek. Pěkně z kopce, zatáčky střídaj boule je to prostě úlet. Vracíme se zpět k Obřímu sudu, kde si dáváme zasloužený cílový pivánko.

Okruh má kolem 18 km, z čehož je 12 km singltreku a 6 kilometrů vede po stávajících lesních cestách, dá se jet jak na lehčím fullu tak i na pevným XC. Stavitelé odvedli kus výborný práce a věřím, že se jim podaří uskutečnit jejich záměr a dokaží tady vybudovat celou síť singltreků.

Večer, nás plný dojmů z ježdění, přepadá hlad a tak jdeme hledat nějakou slušnou restauraci což neni úplně jednoduchý. Restaurací je tu spouta, ale ne do všech bych si šel dát večeři. Nakonec zakotvíme v hotelu INN, kde nás  pan majitel hned při vstupu seznamuje se skutečností, že nevaří, ale je ochoten pro nás osobně něco spíchnout. Jídlo bylo luxus, po stejcích, tataráku, osmi pivech a dvou jegrech jsme konečně spokojený a jdeme do hajan. Ráno je lehce pomalejší, ale máme v plánu vystoupat na nejvyšší kopec SMRK a tak jsme brzy na nahou.

Jedeme polovinu singlu a pokračujeme po červený na vrchol. Chvílí jde šlapat, ale cesta uhybá do vysoký trávy plný kamenů a tak nám nezbejvá jen tlačit. Snad po dvou hodinách tlačby jsme konečně u vrcholový rozhledny. Cesta dolů nám zabírá asi dvacet minut a to se vyplatí. Dáváme druhou půlku singlu a jdeme na večeři do naší oblíbený restaurace :)

Shrnuto podtrženo, doporučujeme všem kterým něco řika příroda a pohyb na biku aby singltrek pod Smrkem rozhodně navštívili. My se tu jistě zase ukážeme!!

Vyčerpávající informace naleznete na webu - www.singltrekpodsmrkem.cz/

Krátký videjko z naší zahrádky -